İmplant veya vidalı diş

Birçoğumuzun en sevmediği tedavilerden bir tanesi sanırım diş tedavilerdir. Normalde yılda bir defa dişlerimizi kontrol ettirmemiz için diş hekimlerine başvurmamız gerekiyor, fakat gittiğimizde karşılaşmak istemediğimiz durumlardan dolayı, gitmek istemeyiz veya iş hayatından dolayı gitmekten üşeniriz. Diş hastalıkları bazen kalıcı, bazen ise genetik olabiliyor. Hatta öyle insanlar oluyor ki, hiç dişleri çürümeyenler bile oluyor. Kimilerinin dişleri ise öyle bir şekilde çürüyebiliyor ki, en son vidalı diş tedavisine kadar yol açabiliyor, çünkü dişler köküne kadar tamamen çürümüş oluyor. Bazılar çürük diş ile de yaşayabilirim diyor, fakat dişler ağrı ve sızı vermeye başladığı zaman, bu neredeyse imkansız bir hale geliyor. Dişlerin köküne kadar çürümüş olmasındaki en son tedavidir.

Birçok kişi bunu yaptırmak zorunda kalıyor. İmplant tedavisi bir veya iki günde biten bir tedavi değildir. Bu tedavi yöntemi birkaç gün sürebiliyor ve tedaviye başlandığı zamanda da mutlaka dikkat etmek gerekiyor. Vidalı diş birçok farklı adı vardır. Halk arasında yapay dişler olarak ta biliniyor veya bilimsel olarak dental implantlar olarak geçiyor. Araştırdığınız zaman aslında neden vidalı dişler diye adlandırıldığını anlayabilirsiniz, fakat basit ve özetle, diş köklerinizin şeklinde vidalar üretiliyor ve ağzınıza yerleştiriliyor ve bu yüzden vidalı dişler deniliyor. İmpant tedavisi çok zor ve ağrılı geçebiliyor, fakat köklere kadar çürüyen dişler içinde maalesef daha kalıcı bir tedavisi olmuyor.

İmplant Nasıl Bir Tedavidir?
Bu yapılan işlemler nasıl bir tedavidir diye soracak olursak, cevap olarak olay bir tedavi değil ve dolayısıyla hem hastanın hemde doktorun sabırlı olması gerekiyor diyebiliriz. Hastanın vücudunun durumuna göre de, nasıl bir implant tedavisinin uygulanacağı konusunda bir karar veriliyor. Birçok diş hekimlerine göre diş hastalıkları için ortaya konulan en büyük gelişim olarak kabul ediliyor. Dişlerinizdeki herhangi bir sorunda ve eğer köküne kadar çürümüş dişlerde, en kısa sürede ucuz implant tedavisi yapılması çok önemlidir. Diş ektirme her zaman birkaç saatte veya birkaç günde yapılan bir tedavi türü değildir. Hastanın sağlığına dikkat etmek gerekiyor, hastanın vücudu, ona uygulanacak malzemeleri ve tedaviyi kabul etmesi gerekiyor. Bu tamamen bir organ nakline benzer, çünkü hastanın vücudu, ona uygulanan tedaviyi kabul etmek zorunda.

Bu yüzden implant tedavisi aylar sürebilir. Hastanın yüz ve ağız şeklinin kontrol edilmesi gerekiyor. Diş köklerinin kontrol edilmesi ve uygulanacak implantların köklerine uyum sağlaması gerekiyor. Aslında bir evi diş estetiği olarak ta kabul edilebilir, çünkü dişlerinize kökünden bir yenilik yapılıyor. Tedaviye başlarken öncelikle, hastanın ağız sağlığının ve diğer dişlerinin sağlığının kontrol edilmesi gerekiyor. Herhangi bir sorun varsa, implanttan önce mutlaka diğer sorunların giderilmesi gerekmektedir. Bunlar yapıldıktan sonra ise, bu maddeden yapılacak olan diş kökünün ne derece çürük olduğuna bakılması gerekiyor. Bazen işlem yapılmadan da tedavi edilebiliyor, fakat diş implantı kalıcı olduğu için, yaptırmak genel anlamda çok daha mantıklı oluyor.

İmplant tedavisinde kullanılan vidalar, diş köklerin şekline göre üretilir, dolayısıyla bütün hastalar için, hastaya göre bir vida yapılır ve vidalar tamamen titanyum metalinden yapılmaktadır. Vidalarda ise bir yiv uygulaması yapılır ve yivler, dişlerin ne kadar zamanda takılması gerektiğine göre değişkenlik gösterir. Önceden daha titanyum ile implant yapılırken, artık zirkonyum maddesinden de yapılabiliyor. Bu birazda hastanın ne kadar zamanda tedavi olması gerektiğine de bağlıdır. Bazen çok esnek bir zamanda tedavi yapılabilirken, bazen hastaların çok fazla vakti olmuyor, dolayısıyla tedaviyi hızlandırabilmek için farklı yöntemler uygulanabiliyor ve bu da kullanılan metal türünü belirliyor. İmplant tedavisi, diş hekimliği sektöründe getirilen en büyük gelişmelerden bir tanesidir ve uzun yıllar bütün dişlerinize sahip olabilmesini sağlamaktadır.

Ağız sağlığınızı önemsiyorsanız siz de dişlerinizin bütünlüğünün korunması için gerekli olan tedavi yöntemlerini tercih edebilirsiniz. Bu sorunla karşılaşan kişilerin çene bütünlüğün tamamlanması için önerilen yöntem kök tedavisidir. İmplant diş tedavisinde kullanılan teknikler sizin kendi ağzınızda olanlar gibi görev görecek olan yeni ilk sindirme organını ağız içinde sabitliyor. Yani kökten uygulanan bu tedavi sizin öz elemanlarınızdan farksızdır. Bu yapay kök üstü kaplamalar ile çok sert olan elma, havuç ve bunun gibi sebze, meyveler ve diğer sert gıdalardan oluşan ürünleri çok kolay parçalayabiliyorlar. Çünkü kökten tutunan bir yöntem ile uygulanır. Bu da tüketeceğimiz ürünlerin ilk sindirimi için kolaylaştırıcı etkiye sahip. Sindirim sistemimiz için de yarar sağlayan vidalı diş günümüzde gün geçtikçe tercih edilmesi ile çoğu kişinin de memnuniyetini almıştır. Tedavisi oldukça özel işlemler gerektirir. Bu özel işlemler için bu tedavi yöntemi herkes için uygun olmaz. Vidalı diş tedavisi için sağlık sorununuzun olmaması gerekir. Yalnız böyle durumlarda çakma diş tedaviniz başarılı olur. Peki bu sağlık sorunlar nelerdir, diyecek olursanız. Bu sorunlar: Ciddi hastalıklar, diyabetik bazı durumlar, önemli sağlık sorunları olarak nitelendireceğimiz rahatsızlıklardır. Tedaviden başarılı sonuçlar almak istiyorsanız, mevcut olan sağlık sorununuzu hekiminizle paylaşabilirsiniz. İyileştirme işlemi bu şekilde daha güvenli olacaktır. Bunun yanında aşırı stres gibi nedenlerden dolayı dişlerinizi gıcırdatıyor sanız da implant uygulamasını yaptırmanız önerilmez. Bu da yapılan sıkma veya gıcırdatması halinde yerinden oynaması ya da diş etine batması şeklinde sizi rahatsız edebileceği düşünülerek uygun bulunmamıştır.

Ağız sağlığı için korunması gereken çeneniz için farklı yöntemler de bulunuyor. Bunlar; protezler, kaplama tedavileri, bleaching yöntemleri gibi farklı şekillerde uygulanabilen terapi yöntemleridir. Fakat bunların içinden en çok tercih edileni yapay köklerdir. Çünkü işleri size kendi dişlerinizle eş değer işleve sahip yapay kökler sunar. Bu da kolay çiğneme, kolay sindirme gibi faaliyetleri doğal olarak gerçekleştirmenize yardımcı olur. İmplant uygulamasını bu yönden çoğu kişi öncelikli olarak tercih eder. Diş ekimi uygulaması için merak edilen bir diğer husus da özel sigorta tedavi masraflarını karşılayıp karşılamadığıdır. Bu konuda bazı özel durumlar söz konusu. Aşırı ciddi ağız, dudak ve damak yaralanmaları, ciddi çene hasarları gibi önemli sağlık sorunu olan kişilerin implant dişler genel olarak çok masraflı olduğu için sigorta anlaşmalı klinikler tarafından çok az bir kısmı karşılanacaktır. Ancak bu tedavi çok zahmetli olduğundan özel ağız sağlığı için yapıldığı takdirde sosyal özel sigorta bu masrafları karşılamayacaktır.

Yani ciddi sorunlar için sigorta indirimlerinden yararlanabilirsiniz bu konuda. Ayrıca implant diş tedavisi farklı olup gidilen değişik yerlerde farklı rakamlarla karşılaşacaksınız. Bu da hekime ve kullanılan tedavinin boyutuna göre ve ayrıca implant markalarına göre de değişebilir. Günümüzde insanlar ağız bakımı konusunda eskiye göre daha bilinçli ve bu alanda kullanılan ürünler ile tedavi yöntemleri oldukça gelişmiş durumda. Ancak yine de çeşitli nedenlere bağlı olarak kaybedilen dişlerin sayısı da azımsanmayacak kadar çok. Ağzımızdaki ögelerin kayıplarının başlıca nedenleri arasında çürümesi, etlerinin çok fazla çekilerek sağlam olanların bile kaybedilmesine neden olan ağız hastalıkları (gingivit) ve kazaları sayabiliriz. Eskiden kaybedilen dişler için sadece takma protez ve köprü yöntemleri çözüm olarak kullanılırken son yıllarda yapay kökleri tercih ediliyor. Ayrıca bu işlemde bir yaş sınırı da yoktur. Kişinin her bakımdan sağlıklı olması dışında bir şartta konulmamıştır bu işlem için. Ayrıca bu sistem o kadar gelişmiştir ki bu işlem bittikten sonra varlığını bile hissetmeyecek duruma gelebilirsiniz. Burada implant hakkındaki bir takım yaptırma unsurlarını okudunuz. Umarım işlem hakkında yeterince bilgiler vermişizdir.